Páginas

TALLER DE FOTOGRAFIA EN PERSPECTIVA

Hem realitzat un taller al centre per al 3r cicle en que hem aprés diferents tècniques fotogràfiques per utilitzar la perspectiva. 
Com podreu comprovar més endavant, el resultat ha sigut molt positiu i hem aprés coses com situar la càmera correctament per agafar un bon plànol, que el flash més potent que hi ha és el sol i per tant és molt important ficar-se de contra a ell per a que il·lumine bé les nostres cares o el més divertit, situar objectes davant de la càmera jugant en la distància i la proporció per a obtenir diversos efectes òptics!!!
Prompte voreu els resultats i esperem que vos agrade!!! 

UN PAÍS SENSE MÚSICA

En Educació Infantil 5 anys hem treballat el conte : "Un país sense música".

     

  

Els xiquets i xiquetes van anar visualitzant les imatges i llegint les frases curtes que anaven introduint-los en el món dels instruments i de la música en general, donant valor al fet de que un país sense música és un país buit i trist.
Després van anar associant cada instruments a la família corresponent i van anar fent ritmes, seguint les músiques que anaven escoltant.



Des de ben menuts és important que la música envolte les nostres vides!!!

CARTA-ESCULTURA II

Seguim contant-vos les activitats desenvolupades a partir de la carta-escultura.

        

En l'aula de 4t. mirarem el gran llençol de pintura per les dues cares i cadascú va escriure en un full, allò que "veien" en les obres pictòriques realitzades pels xiquets i xiquetes d'Aguiño.
Després,  el treball de papiroflexia va ser per unanimitat considerat un gran vaixell.
I a partir d'aquestes aportacions, férem una posada en comú i cadascú va expressar allò que la carta-escultura els havia suggerit.
Ací teniu algunes de les aportacions realitzades:
Sonia va veure una sirena, una creu, bambolles, corals i peixos.
Asier també va vore un carranc, una persona, un gos i un conill.
Júlia A. va veure un cel amb focs artificials amb formes com: una espasa, remolins, neu, un cavallet i fulles llargues.
Cirilo, també va vore una medusa i fins i tot Mohamed va visualitzar un poble de Castella La Manxa!!!
Ací podem veure un vídeos de la posada en comú:


     
Van desenvolupar la creativitat i la imaginació i prenguérem consciència de que l'art és obert i diferents per a cadascú de nosaltres!!!

CARTES-ESCULTURA I

Els companys i amics del CEIP. Heroínes de Sàlvora, ens han  enviat una carta-escultura.


Els alumnes de 3r hem obert una d'elles i l'altra l'han obert els alumnes de 4t.
En cada classe, s'ha treballat d'una manera, en funció del que ens han suggerit els elements rebuts...

A l'aula de 3r. s'ha fer una improvisació dramàtica. L'element motivador ha sigut l'arribada de l'escultura-postal embolicada de paper decorat. Treballem a l'aula habitual, tots asseguts en rotllana a terra per obrir amb molta expectació el paquet.


S'inicia una pluja d'idees sobre què ens suggereix "l'escultura" de papiroflèxia que conté el paquet. Com que "barret amb ales" sembla el més repetit i són xiquets i xiquetes d'arrels " celta" els que ens ho envien, el grup és reconduït cap a una improvisació en la que tots els voluntaris i voluntàries de la classe que ho desitgen seran coronats caps d'un clan celta per l'amic o amiga que vulga obrar com a mestre de cerimònies.

       

Els xiquets i xiquetes es disfressen amb teles i trossos de feltre que empren per ta de fer-se braçalets. S'hi col·loquen formant un passadís i utilitzen regles i cilindres de cartró emulant les espases, per on passarà el "valerós guerrer/-a" que va ser investit cap del clan. Música de gaites sona quan el guererre travessa el passadís, ovacionat pels "lords, ladies i gent important" del clan. En arribar al tro reial (cadira de de la mestra decorada a tal fi), el mestre/-a de cerimònies s'encarrega de col·locar-li al cap el barret alat i donar-li el bàcul d'home/dona de poder.

               

A l'aula de 3r. ha estat una activitat fruit de la improvisació que ha sorgit a rel d'una troballa/arribada força motivadora. El grau de satisfacció del grup és molt alt ja que els alumnes ho han passat molt bé i tot el grup ha participat activament, molt engrescats per l'ambientació i el relat que anava sorgint del "fets".
Hem aconseguit que: 
  • Els alumnes perden la vergonya a ser "coronats", convertits per uns instants en centre de les mirades.
  • Potenciar el companyerisme: tots ovaciones al campany/-a investit.
  • Potenciar la iniciativa i la creativitat en el relat, ja que res està pre-conduït.
  • Passar-ho molt bé i crear sentiments de formar part d'un grup.
Ací teniu també uns vídeos: