Páginas

MÚSICA I PERCUSSIÓ

Un dia especial sol ser un que trenques amb la rutina diària i fas alguna cosa diferent, doncs hui, aprofitant que estem estudiant els instruments de percussió, hem comprés sense dubtes la diferència entre els instruments de percussió indeterminada i percussió determinada. Hem dedicat la sessió als instruments de làmines, és a dir, de percussió determinada perquè produeixen notes musicals!!
Hem aprés com s'agarren les baquetes, en quin lloc de la làmina deguem tocar, la diferència entre les làmines de metall i les làmines de fusta i la diferència en el tamany. Açò ens ha permés treballar les qualitats del so.




ANATOMIA I ART

Iniciem un nou treball, en el que anem a "trenzar" les ciències naturals i l'art, de la mà de l'artista argentí Juan Gatti.
El cos i les seues funcions són el punt de partida d'aquest nou repte educatiu i seguint en la linea del referents, hem buscat imatges del cos per al seu estudi, però en conte d'anar als manuals d'anatomia, hem fet un repàs de l'obra de  Juan Gatti.

ANATOMIA DE JUAN GATTI on PhotoPeach
 

Després hem fet les nostres pròpies creacions. Ací estem viualitzant les obres de Gatti i  fent les nsotres obres.
Mirant les obres de Juan Gatti.


Anem a fer les nostres obres.

Treballem molt.

Els detalls.
I ací estan els resultats!!!



INTERPRETEM L'OBRA DE GATTI

EL ROSTRE DE L'ESTIMA

També els més menuts del col·legi han desenvolupat artísticament el dia de la DONA TREBALLADORA.
Per això, hem elaborat un bust fet de paper maixé en el que a l'igual que en primària, hem pretés ficar de manifest les qualitats de la dona per reconèixer el seu esforç, tant des de la visió de dona com de mare, ja que per a nosaltres representa l'amor incondicional i hem decorant els seus cabells, amb frases i paraules d'estima.

Mans a l'obra!!!
Preparem pasta maixé
Anem posant capes.
Un poquet més 

Comencem a pintar!
I nosaltres també!!!
Què guai!!!
Ara els cabells!!! 
Acabem la cara...
I el resultat: El rostre de l'estima!!!


 Ara tots junts parlem del dia de la DONA!!!

EL ROSTRE DE LA MÚSICA


Altre dels treballs que hem realitzat amb motiu del DIA de la DONA, ha sigut un gran mural, en el que hem treballat diferents aspectes: la MÚSICA, l'OBRA PLÀSTICA i l'expressió dels SENTIMENTS.

En primer lloc, hem escoltat algunes de les cançons considerades Himnes per al dia de la DONA, com: "Respect" d'Aretha Franklin; "I'm Every Woman" de Whitney Houston; "Woman" de John Lennon i "No Woman no Cry" de Bob Marley, entre altres i hem interioritzat la música i els sentiments que ens han provocat. 

Després hem treballat  la sensibilització sobre totes les desigualtats que ha sofrit la dona al llarg de la història laboral. Hem aprés que aquesta desigualtat és totalment infundada, ja que tant homes com dones som iguals i tenim dret a les mateixes coses. 
Per últim, hem verbalitzar sentiments sobre el tema i els hem escrit... si! en els cabells d'unes dones, en el cas de Primària, d'una dona plena de música, que ens mira i somriu, aquesta dona!!!


I mireu, l'hem posat a l'entrada del col·legi i ací està el resultat!!!



MÚSICA ELECTRÒNICA

La música...
Quina música t'agrada?
Quin és el teu grup favorit?,
Quin és el cantant més guai?...
Per donar cabuda a tots, estem treballant la música de tot tipus. I quina és la música de la dècada del 2010?...Doncs, la música ELECTRÒNICA. I és per això que hem portat al cole un DJ, a més a més músic, professional del clarinet i un artista en conjunt, Jordi Sanz Mompó, el germà de Joan el mestre de música de la nostra escola.
Jordi ens va intentar mostrar quin ha segut el seu camí en la vida i com ha anat creixent en relació amb la música amb l'objectiu que nosaltres siguem capaços de fer un treball interior i reconèixer que és el que realment ens agrada o que és el que millor se'ns dona.
Tan interessant va ser la segona part en la que ens van mostrar les produccions musicals com la primera, perquè contava la seua experiència personal. Des de ben menut sentia atracció per la música, esta atracció va fer que s'interessara molt per tot el relacionat en la seua formació. Açò li va permetre créixer ràpid perquè era el que realment li agradava. Ens va proposar que ens férem preguntes sobre el que realment ens agradava o érem bons i ens ho va resumir en tres paraules que sempre recordarem!

Passió, missió i visió!!

També Jordi, va fer una xicoteta sessió més personalitzada,  dins d'un projecte que estem realitzant al centre per evitar el fracàs escolar,  amb els alumnes en risc.
Per últim, ferem pràctiques amb la seua taula de mescles i fins i tot ballarem!!!

MÚSICA ELECTRÒNICA ALUMNES

A més a més vos convidem a escoltar a Jordi i a Joan,  si voleu relaxar-se en aquest enllaç:

MÚSICA PER RELAXAR-SE

o si esteu més animats i voleu ballar en aquest altre enllaç:

MÚSICA PER A BALLAR

LA TAROTA

El dia de huí a l'aula de música hem vist un instrument típic del folklore valencià com és la tarota. 
La tarota és un instrument que es va vore afectat a les nostres terres en l'època de la batalla d'Almansa, on a banda d'abolir els furs pels quals es regia el nostre poble van voler abolir-nos també les nostres arrels musicals, aspecte amb el qual lluiten persones com Enric, un mestre de la nostra escola amb molts coneixements sobre els instruments tradicionals valencians que a sovint ens porta a classe els seus instruments per a mostrar-los i per a que podam conèixer més com feien la música els nostres avantpassats. Esta vegada ens hem escoltat el so de la tarota però més avant ens portarà més instruments com el sac de gemecs o la dolçaina, que ganes d'aprendre tenim!!

Tocant la Tarota.
Varis models.