Páginas

CARTES-ESCULTURA I

Els companys i amics del CEIP. Heroínes de Sàlvora, ens han  enviat una carta-escultura.


Els alumnes de 3r hem obert una d'elles i l'altra l'han obert els alumnes de 4t.
En cada classe, s'ha treballat d'una manera, en funció del que ens han suggerit els elements rebuts...

A l'aula de 3r. s'ha fer una improvisació dramàtica. L'element motivador ha sigut l'arribada de l'escultura-postal embolicada de paper decorat. Treballem a l'aula habitual, tots asseguts en rotllana a terra per obrir amb molta expectació el paquet.


S'inicia una pluja d'idees sobre què ens suggereix "l'escultura" de papiroflèxia que conté el paquet. Com que "barret amb ales" sembla el més repetit i són xiquets i xiquetes d'arrels " celta" els que ens ho envien, el grup és reconduït cap a una improvisació en la que tots els voluntaris i voluntàries de la classe que ho desitgen seran coronats caps d'un clan celta per l'amic o amiga que vulga obrar com a mestre de cerimònies.

       

Els xiquets i xiquetes es disfressen amb teles i trossos de feltre que empren per ta de fer-se braçalets. S'hi col·loquen formant un passadís i utilitzen regles i cilindres de cartró emulant les espases, per on passarà el "valerós guerrer/-a" que va ser investit cap del clan. Música de gaites sona quan el guererre travessa el passadís, ovacionat pels "lords, ladies i gent important" del clan. En arribar al tro reial (cadira de de la mestra decorada a tal fi), el mestre/-a de cerimònies s'encarrega de col·locar-li al cap el barret alat i donar-li el bàcul d'home/dona de poder.

               

A l'aula de 3r. ha estat una activitat fruit de la improvisació que ha sorgit a rel d'una troballa/arribada força motivadora. El grau de satisfacció del grup és molt alt ja que els alumnes ho han passat molt bé i tot el grup ha participat activament, molt engrescats per l'ambientació i el relat que anava sorgint del "fets".
Hem aconseguit que: 
  • Els alumnes perden la vergonya a ser "coronats", convertits per uns instants en centre de les mirades.
  • Potenciar el companyerisme: tots ovaciones al campany/-a investit.
  • Potenciar la iniciativa i la creativitat en el relat, ja que res està pre-conduït.
  • Passar-ho molt bé i crear sentiments de formar part d'un grup.
Ací teniu també uns vídeos: