Na vida, unha das cuestións máis difíciles é tomar decisión. Nos obradoiros de Procesos Cognitivos básicos, soemos facer xogos creativos onde teñen que resolver situación en parella, pequeno grupo...
Trenzas é un exemplo de proxecto común, un proxecto que aposta polo traballo en equipo.
Xogar co corpo é un dos pilares fundamentais da Educación Infantil. A miúdo xogamos a través de poemas corporais onde o alumnado se vai convertindo en esculturas, tamén interactúan con distintos obxectos: teas, pelotas, cordeis...
No Ceip Heroínas de Sálvora sempre intentamos ofrecerlle a o noso alumnado referentes de distintos artistas para ilustrar os distintos temas que imos traballando: Yayoi Kusama no Samaín, Milo Lockett pola conmemoración do Día en contra da Violencia de Xénero, recopilacións de obras de arte sobre un eixo temático: sobre persoas anciáns para o Alzheimer, mulleres chorando, maternidades-paternidades na historia da arte, obras relacionas co entroido...
Nas aulas non so pintamos sobre papel tamaño "folio". Nas aulas están presentes soportes de diversa natureza para que o alumnado poida xogar e experimentar con distintos materiais e descubrir a súa potencialidade e limitacións: cartóns, madeiras, materiais de refugallo, caixas, pvc, metacrilato...Tamén é importante ofrecerse gran cantidade de tamaños, materiais e instrumentos (pinceis de todos os tamaños, rodillos,...)
Nos obradoiros rotatorios mixtos que facemos mensualmente utilizamos distintas técnicas, para pintar as máscaras de Maruja Mallo polo Entroido e os corazóns de Romero Britto pola Candeloria utilizamos acuarelas.
En el CEIP. Mare de Déu dels Xics, hemos hecho con nuestros alumnos un recorrido virtual por España y hemos ido conociendo a nuestros compañeros de proyecto, el CEIP. Heroínas de Sálvora y la ZER. Alt Segrià.
Del primero, a parte de su ubicación, sus paisajes, etc. hemos conocido el origen de su nombre, estudiando el hundimiento del buque correo "Santa Isabel" y los tristes acontecimientos de aquel 2 de enero de 1921, y el papel que aquellas jóvenes heroínas tuvieron salvando vidas.
También nos hemos adentrado en la leyenda de la Sirena de Sálvora, Mariña y en las historias que de ella se cuentan.
Os mostramos algunos de los trabajos realizados y os animamos a buscar más información:
De la ZER, hemos buscado los pueblos que la integran y gracias a Internet nos hemos paseado por sus pequeñas y acogedoras calles. También hemos estudiado el modo de vida de sus habitantes y conocido la leyenda de San Jordi, de la que también hemos encontrado varias versiones. ¿Te animas a buscar tú? Con este material, hemos iniciado un rincón de TRENZAS y cómo no, hemos ido trenzando también otros materiales...
Enguany el tema ha sigut: TRENZAS, escenaris artistics d'aprenentatge i començant per l'art i la pintura, hem tingut: pintors de broxa grossa, artistes com Frida Kahlo i Dalí, quadres de Miró, Sorolla i Seoane (un pintor de cadascuna de les Comunitats Autònomes que formem part del projecte), eines de pintura en gran format; de música, hem tingut: pentagrames i músics, DJs, cantants com: Alaska i Mario, Camaron, Conchita Wurst, Demis Roussos, Janis Jopling i del món de la interpretació i el teatre: mimos, Charlots i Mary Poppins.
A més a més, contarem amb la col·laboració d'alumnes i membres de la Societat Musical "La Lira Fontiguerense", que amenitzarem la desfilada i per a finalitzar l'AMPA ens convidà a berenar.
Como xa comentamos na entrada feita sobre o encontro do profesorado, no Ceip Heroínas de Sálvora fixemos unhas esculturas simbólicas para conmemorar varios feitos: O Día da Paz (Pinceis pola liberdade), o Día da Candeloria (Debuxa un corazón) , o Día da Ilustración (Aniversario de Castelao) e relacionadas coa propia esencia do proxecto Trenzas (Arte).
Como foron feitos?
1º Xogamos cos tubos de cartón, hipotetizando sobre segundas vidas que lle podíamos dar: telescopios, cohetes..
2º Pintamos e barnizámolos.
3º Puxémoslle as cerdas, xogando primeiro con elas.